2009. július 16., csütörtök

Elso benyomasok

Eloszor is remelem Anci mendenkit ertesitett, O volt az informacio elosztom. Aki kimaradt, attol elnezest kerek, nagyon faradt voltam mikor megerkeztem!

Hat nem is tudom, hogy hol kezdjem. Nem szedem temakra a dolgot, kronologiailag haladok. Meg mindig eleg kaba vagyok, pedig 12 orat aludtam. A repules borzaszto volt (Miki keszulj a legrosszabbra! :) ). 25 orat utaztam, es 4szer repultem (Atszallasok: Isztambul {2ora}, Doha {5ora}, Szingapur {1ora}). Sajnos azt kell mondanom, hogy a Malev volt a legrosszabb. Persze lehet, hogy csak nekem volt ilyen rossz, mert nem vagyok egy szerencses utazo. Nem tudok aludni a gepen, es a labam sem fer el sehol, es iszonyatosan turelmetlen is vagyok, es nem is eszem a gapen. Ezert is lathatjatok, hogy az erkezesem pillanataban nem voltam a toppon :). Mikor kileptem a repter klimas vedelmebol, azonnal megcsapott a hoseg, majdnem hanyatestem. Mint a filmekben, az arab videkeken, ahol csak a klimaban lehet lenni. Szo szerint olyan, mintha ruhaba mennel szaunaba. Es csak ezek utan tudatosult bennem, hogy var meg rank 4 ora buszozas. De az gyorsan lement, jobb volt mint vartam, mivel a kozlekedes nem az, hogy olaszos, hanem az olaszok indonezesek. Elkepeszto!!! Betegre rohogtem magam! Majd rakok fel videot rola. A buszos vegig villogta es dudalta az utat. Balos kozlekedes van. A leallosavot normal savnak tekintik, csak mindig dudalnak es villognak, ha hasznaljak, nehogy baj legyen 90nel, szoval az egesz ut egy nagy villogo, dudalo gomolyag! (A videot Dani, Domi es MikoBondinak ajanlom - kismiskak vagytok hozzajuk kepest!!!). A savokat eloszeretettel bovitik, ha van hely, csinalnak savot :). Itteni ido szerint 23-00 (otthon 19-00) korul meg is erkeztunk, mikor fogadott a hely varazsa. Elegge kiakadtam {igazsag szerint mocskosul, de probaltam nem mutatni} :). Valojaban csinaltam egy videot a 'szobarol', de ugy dontottem, hogy azt nem mutatom meg senkinek, mert atformalna a velemenyt Zsuzsirol :). Aztan amikor besetaltunk ide az egyetemre ma reggel, akkor kezdtem megerteni, hogy mirol is van szo tulajdonkeppen. Az a szoba egy kozepkategorias szallas itt. Arrol van szo, hogy az emberek itt iszonyatosan szegenyek, gyakorlatilag nyomorban elnek (de ne ijedjetek meg, udvariasak). Az utcakon nehol szennyviz folyik, nagy a tomeg, es rengeteg a motor es az auto, no meg a szagok. Van egy jellegzetes szag (Danikam pont errol beszeltunk indulasom elott :) ), kicsit savanyu, kicsit edes, kicsit ragados, nem tudom semmhez sem hasonlitani. Az elejen eleg budosnek ereztem, de mar megszoktam, szerencsere gyorsabban, mint gondoltam. {{Mivel a levego eleg meleg, ezert nem lehet nem izzadni, igy minden ragad {a billentyuzet is, en is :) }. Az emberek ruhara nem nagyon koltenek (igazandibol szerintem semmire), igy el is hataroztam, hogy veszek par szakadtabb cuccot, mert vilagitok az utcan, de talan eleg lesz, ha hagyom bekoszolodni a ruhaimat :). }} A topfizetes itt (kapaszkodjatok meg!!!) 2.500.000 rupia, azaz: 50.000 Ft. Ez egy mernok honapi pize (Miki ajanlom figyelmedbe). Es ugye az arak ehhez aranyulnak. Egy perc telefonbeszelgetes 30 rupia, amit mar nem is tudunk Ft-ra atszamolni. Kb fel forint! {Itt nem nagyon lehetne flottat epiteni Domikam! A masik otletem az volt a flottaval kapcsolatban, hogy ha meg parszaz embert behozunk, idekoltozunk, es soha tobbe nem kell dolgoznunk :) Asszem erre Csokonai Urat is ravehetnenk :DDD }. Szoval nagy a szegenyseg, es nem adnak annyit a higieniara, mint mi (Mint pl. a Totya unokatesoja, aki a szakitasa utan masfel (!) honapig nem mosott fogat :DDD ). Nem hasznalnak tusolot, csak csap van a legtobb helyel lavorral, vagy csak lefolyoval. Vicces, hogy amikor azon gondolkoztam, hogy ezt irom majd Nektek jokat nevettem magamban, de most mar nem is tunik annyira erdekesnek, egyszeruen igy csinaljak. Tenyleg mindent meg lehet szokni! Hat kb. ennyi egyelore. Ami meg kiemelkedoen erdekes, es csodalattal tolt el, a novenyzet. Sokat gondolok a nagynenjeimre es a csoporttarsaimra, hogy mennyire tudnatok ertekelni ezt a fantasztikus novenyvilagot, majd egy bejegyzest szanok csak erre. Most megyunk Yogjakartaba 3 napra (vegre egy kis utazas!!! :) De nem lesz veszes, csak 8 ora vonattal :D ) Legalabb kialszom magam!

Mindenkit csokolok!

Majd irok sok SMS/t, de Ti se kimeljetek! Ne lustalkodjatok sracok! :)

6 megjegyzés:

  1. Hát Ádikám nem is tudom hogy hol kezdjem. Először is nagyon örülök hogy szerencsésen megérkeztél eme távoli országba. Másodszor jó mulatást nektek, ha hazajöttök elutazhatnánk együtt valahova, mondjuk vonattal Lisszabonba, ott alszunk egyet, azt másnap jöhetünk is haza, csaka a hecc kedvéért. Meg ne betegedjetek ám és egyetek rendesen, az idő itthon is iiiisteni. Szeretve ölel titeket, Szőllő bá.
    Ha hazajöttök megihatnánk együtt egy jó pofa sört, há nem ííídesapa??

    VálaszTörlés
  2. Tárt karokkal várunk majd Titeket az állomáson, Lisszabonban!! Sőt még szállásról is gondoskodunk - egy éjszakára - a hecc kedvéért...
    ;-)

    De addig is: naon - naon vigyázzatok egymásra, így baj nem történhet!
    <3

    VálaszTörlés
  3. Miután megjöttetek, majd aztán liszabonból is visszatért a csapat.
    Javaslom kínába nézzünk el, de vonattal ám!!!
    Azt mondják kellemes 3-4hét..:)
    De útközben jó vodkával is megkínálnak..
    és ádi..talán egy két meki is akad;)

    VálaszTörlés
  4. Tudom nem pontos a nyelvtan.Webmagyarul írtam..még mielőtt...;)
    Lisszabon és Kína..Ádi..
    esetleg egy-két vessző, ahol valaki úgy érzi:) ;)

    értsetek meg:)

    szép napot 'odaátra' is;)

    VálaszTörlés
  5. És hogy megy a BKV-n semmit nem megfogás technikája? Vagy ott már egyáltalán semmit nem fogsz meg? :)

    VálaszTörlés
  6. AAAAAAAAAa, itt nem BKV van. kisbuszok, elkepesztoen mocskosak. :)
    De itt mar az elso nap fel kellett adnom a tisztasagmaniamat. De legalabb van megel viz mar a szobaban! Lehet sokaig tusolni. :D Juhhheeeeeee!

    VálaszTörlés